Totaal aantal pageviews

donderdag 27 augustus 2015

Mugcake love

Zoals jullie weten, heb ik sinds een aantal maanden een personal trainer en ben ik een groot deel van de week terug te vinden in de "gym". Maar met de voedingsschema's die hij speciaal voor mij heeft samengesteld, breng ik ook weer meer tijd door in de keuken.
Want als je dan toch "moet" eten, dan kan je er maar beter een feestje van maken.

Mijn favoriete maaltijd moment van de dag, is mijn ontbijt. En dan te geloven dat ik een paar jaar geleden helemaal niet ontbeet en gruwelde bij alles wat ik voor 10 uur naar binnen moest werken.
Nu kijk ik uit naar mijn ontbijt, vanaf het moment dat mijn ogen opengaan en zelfs de avond ervoor kan ik mij er al op verheugen.

Dus die ontbijtjes,  zeg maar ONTBIJT, want het is meestal mijn grootste maaltijd van de dag, moeten een feest zijn om te eten. Daarom ben ik altijd opzoek naar lekkere recepten en verlekker ik mijzelf aan al die mooie foto's van heerlijke gerechten die voorbij komen op Instagram.
Zo zie ik met regelmaat een "mugcake" voorbij komen, prachtig opgediend met verse vruchten etc. Plaatjes om te zien en het water loopt je in de mond.
Hoe kan het toch dat ik dat nooit zelf geprobeerd heb, terwijl het in een handomdraai klaar is, zoals iedereen zegt.

Omdat ik toch niet helemaal zeker was van dit snelle, perfecte ontbijtje, nam ik de proef op de som. In het weekend heb ik en gun ik mijzelf meer tijd om dingen uit te proberen en maakte ik mijn eerste "mugcake".
En wat een succes! Een nieuwe liefde is geboren! The "MUGCAKE" love!

Inmiddels heb ik al menig ochtend genoten van een mugcake-ontbijtje en kan ik zeggen dat het een heerlijk, snel en goed vullend ontbijt is. Een goede start voor een werk/schooldag, maar ook zeker als pre-workout of mee te nemen als tussendoortje.

Mijn favoriet is de Choco Mugcake:
(voor 1 persoon)
Benodigdheden:
25 gr havermout
1 ei
1/2 banaan
3-4 el magere melk
1/2 el raw cacao
1/2 tl bakpoeder

Bereiding:
Meng alle ingrediënten met een staafmixer tot een gladbeslag en schenk het in een mok. De mok dient ongeveer tot de helft gevuld te zijn, want het deeg rijst enorm.
Zet de mok 1,5 - 2 minuten op vol vermogen in de magnetron en Voilá!
Als topping gebruik ik meestal magere kwark en vers fruit, maar je kunt er natuurlijk je eigen draai aangeven.
Ook zou je er een stukje pure chocolade in kunnen steken voor een smeuïge choco vulling.

Het fijne van deze mugcake is dat het gewoon past binnen mijn macro's en smaakt als een cheatmeal!

Probeer het ook eens en vertel mij jou favoriete mugcake recept.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten