Totaal aantal pageviews

dinsdag 11 augustus 2015

Weeg- en meetmoment

Gisteren reed ik vol goede moed richting Eindhoven, voor een meet-up met mijn personal trainer.
De laatste sessie was alweer 2 maanden terug, dus hoogste tijd om de resultaten van de afgelopen maanden te bekijken.

Laatste meting was niet zo heel goed, dus de hoop was groot op betere resultaten. De foto's van een paar weken geleden (mijn vorige blog) lieten wel verschil zien, maar we willen ook de harde cijfers weten.
Inmiddels krijg ik wel steeds vaker het compliment uit mijn omgeving dat ik zoveel ben afgevallen en zien waarvoor ik zo hard werk.


Maandagochtend na het opstaan dus eerst naar het toilet (want elk onsje telt) en dus op de weegschaal. De magische grens komt in zicht, benieuwd hoe lang het duurt voordat ik eindelijk onder die 80kg kom. Maar het gaat de goede kant op, want de weegschaal staat momenteel op 81.8kg
Met dit getalletje op zak, toog ik op naar Eindhoven. Uiteraard eerst goed ontbeten, want na de meting stond ook weer een pittige trainingsessie met Lukas op het programma.
En toen was het tijd voor de centimeter! Zouden de verschillen op de foto's ook duidelijk zichtbaar zijn op de centimeter?!
Wow, de laatste 2 maanden van 4x per week sportschool/krachttraining en 1 รก 2x per week bootcamp, zijn niet voor niets geweest.
Middel -6cm Heupen -12cm Vetpercentage -8,2% en gewicht -3,9kg en dat in 2 maanden tijd. Zowel mijn coach als ik zijn echt superblij met het resultaat.

Met deze enorme kick ging ik vol energie "the gym" in voor een heftige legworkout. Mijn spieren waren nog zwaar van mijn laatste benen training van die vrijdag ervoor, maar we gingen knallen en ook een paar nieuwe oefeningen doornemen voor mijn nieuwe schema.

Op de terugweg naar huis voelde ik de spieren al behoorlijk branden en begonnen mijn benen zelfs te trillen. Dat werd nog een pittig ritje terug naar huis.
'S avonds kon ik al bijna de trap niet meer op naar mijn appartement en je wilt niet weten hoe ik mij vandaag voel.

Maar ondanks de enorme spierpijn, stapte ik vandaag weer op mijn fietsje richting sportschool voor een upperbody workout. En op dit moment, dat ik dit blog schrijf, voel ik echt elke spier in mijn lichaam. Maar "no pain, no gain"!
De komende maanden ga ik vrolijk verder met mijn fitte leventje, want niet alleen kilo's lichter en centimeters smaller, bovenal voel ik mij veel fitter en lekkerder in mijn vel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten