Totaal aantal pageviews

dinsdag 1 april 2014

Food: Lauwwarme quinoasalade met kip, spinazie en feta

Gisteren postte ik een foto van mijn avondeten op Facebook en Instagram en werd ik gelijk overvallen met de vraag naar het recept ervan. Ik vind het erg leuk dat iedereen zo enthousiast reageert en dat ik daarmee andere kan inspireren om ook de keuken in te duiken en lekkere recepten uit te proberen. Daarom heb ik ook dit recept weer voor jullie uitgewerkt en ik hoop dat het jullie mag smaken.. Eerder heb ik al een quinoasalade op mijn blog gezet, maar dat was een vegetarische versie. Nu dus eentje voor de vleeseters!

Lauwwarme quinoasalade met kip, spinazie en feta




Ingrediƫnten (voor 2 personen):
150-200 gram kipfilet
bouillonblokje (optioneel)
150 gram quinoa
300 gram bladspinazie
1-2 teentjes knoflook
1 rode ui
8 zongedroogde tomaatjes
75 gram feta
olijfolie

Bereiding:
Bereidingstijd ca. 45 minuten

Kook de kip in ongeveer 20 - 30 minuten gaar in ruim water met eventueel een bouillonblokje en laat het daarna afkoelen.

Bereid de quinoa volgens de verpakking, dit duurt meestal zo'n 15 minuten.

Ondertussen hak je de knoflook en snipper je de ui.

Verhit in een wok wat olijfolie en fruit hierin de knoflook en ui glazig. Voeg daarna beetje bij beetje de gewassen bladspinazie toe en wok dit tot het geslonken is.

Pluk de afgekoelde kip in kleine reepjes en meng dit samen met de gekookte quinoa in een grote schaal.

Snij de zongedroogde tomaatjes in kleine reepjes en meng dit samen met de gewokte spinazie door het quinoa/kipmengsel.

Als laatste brokkel je de feta fijn en roer dit door de salade.

Serveer eventueel samen met een frisse komkommersalade en je hebt een heerlijke zomerse maaltijd.

Deze salade is ook erg lekker om koud te eten als lunch!
Dat laatste heb ik gedaan en zo had ik vandaag een heerlijke lunch en kon ik dus dubbel genieten.

Bon Appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten