Totaal aantal pageviews

maandag 5 januari 2015

Klaar voor de start! + Recept: Gevulde puntpaprika met tagliatelle

Voor mijn gezonde start in dit nieuwe jaar, heb ik alvast de nodige inkopen gedaan. Albert Heijn heeft deze week superfoods in de aanbieding, dus daar heb ik gelijk één en ander van ingeslagen.
Op de Beverwijkse Bazaar kocht ik een heerlijke voorraad fruit, want vanaf vandaag is het weer vol aan de bak.





Gezonde voeding, eetdagboekje bijhouden en voldoende sporten.
De loopschoenen gaan weer aan en Evy zal mij of liever gezegd ons begeleiden en motiveren tijdens de kilometers dien gaan volgen. Want ja, ook mijn vriend moet er aan geloven en wilt wat kilootjes kwijt. Samen gaan we met Evy aan de slag en starten we bij les 1 en hopen over een week of 10 de 5km met gemak te kunnen volbrengen.
De mindset is goed en heb er weer helemaal zin in.

Vanavond op het menu: Gevulde puntpaprika met tagliatelle

Benodigdheden: (voor 4 personen)
500 gr mager rundergehakt
2 puntpaprika's
Italiaanse groentemix (zak 400gr AH)
blik gepelde tomaten
Tagliatelle (verse van AH)
100 gr gemalen kaas
peper
zout
olijfolie

Bereiding: (ca. 15 min. voorbereiding en 15 min. in de oven)
Verwarm de oven voor op 200 graden.
Snijdt de puntpaprika's in de lengte door en leg ze in een ingevette ovenschaal of op bakpapier.

Rul de gehakt in een koekenpan of wok, voeg de Italiaanse groentemix toe en bak dit tot het beetgaar is.
Snijdt de gepelde tomaten fijn en doe deze met het sap bij de groente/gehaktmengsel en verwarm het even door.
Maak op smaak met peper en zout.

Zet inmiddels een pan water op voor de tagliatelle.
Vul de paprika's met het gehaktmengsel en bestrooi ze met gemalen kaas en plaats de schaal in het midden van de oven voor ca. 15 minuten tot de kaas helemaal gesmolten is

Kook intussen de tagliatelle in 4 minuten gaar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten