Totaal aantal pageviews

vrijdag 17 juli 2015

Er is een hoop veranderd...

Begin van het jaar gaf ik aan het roer om te gooien en mij volledig te storten op gezond eten en meer bewegen.
Ik startte samen met mijn Belgische vriendin Evy om het hardlopen opnieuw op te pakken en probeerde zo "clean" mogelijk te eten. Helaas kwam er al snel de klad in door steeds terugkerende blessures en gooide ik mijn hardloopschoenen aan de wilgen. Ik baalde, want wilde wel graag bezig blijven, anders zou het allemaal weer nergens op uitlopen.


Via Facebook kwam ik in contact met een groep, welke 2x per week aan Powerwalk deed. Dus gaf ik mijn schoenen nog een 2e kans en meldde ik mij aan bij deze groep, om op maandag- en woensdagavond mee te doen.
Het bleek uiteindelijk een gezellige groep dames te zijn, die vooral veel lol hadden met elkaar en samen een uurtje stevig wandelden (en wie wilt/kan ook mag hardlopen) en onderweg wat oefeningen deden. Na een aantal keren een hele gezellige avond te hebben gehad, gaf het mij toch niet de voldoening die ik voor ogen had en meldde ik mij aan bij de sportschool. Na het uurtje powerwalken op maandag en woensdag, ging ik daarna gelijk door voor een uurtje krachttraining in de sportschool.

Al enige tijd volg ik een aantal meiden/dames en jongens/heren op Instagram, die voornamelijk bezig zijn met gezonde voeding en training en zo kwam ik ook steeds vaker personen tegen die personal trainer zijn of er mee samen werkte.
Ik wilde ook heel graag een personal trainer, maar wist ook dat dit voor mij niet weggelegd zou zijn vanwege de hoge kosten. Het bleef mij toch bezig houden en hier en daar informeerde ik eens naar de kosten en mogelijkheden. Zo kwam ik in contact met Lukas van Hagen, een leuke jonge knul die door eigen ervaring met overgewicht en verkeerde begeleiding, zelf een opleiding tot personal trainer is gaan volgen en inmiddels een behoorlijk aantal tevreden cliƫnten onder zijn hoede heeft.

Mijn vriend kreeg inmiddels wel door dat ik niet lekker in mijn vel zat en hier heel graag iets aan wilde doen, maar zelf niet zo goed wist waar te beginnen. Hij stimuleerde mij dus om een afspraak te maken met Lukas en zo had ik op 11 april mijn eerste afspraak in Eindhoven. Waarom dichtbij, als je het ook ver kan zoeken ;) 
De week voorafgaande aan onze afspraak, stuurde ik Lukas de nodige gegevens toe, zoals mijn gewicht, hartslag, eetdagboekje, training etc.
We startten met een intakegesprek, waarbij wij mijn doelen bespraken en datgene wat Lukas voor mij zou kunnen gaan betekenen en hoe.
Daarna reden wij naar zijn sportschool voor mijn eerste trainingssessie. Ik kreeg een full body workout en Lukas leerde mij de juiste houding en uitvoering van alle oefeningen. Dit was wel andere koek dan het aanklooien in de sportschool wat ik tot nu toe deed. Ik reed naar huis en voelde de spierpijn door mijn hele lijf. Dit zou de dagen erna alleen maar erger worden.
Dezelfde avond ontving ik per mail mijn voedings- en trainingsschema voor de eerste 4 weken. En ik maar denken dat ik al die tijd gezond/goed bezig was geweest.
Dit zag er toch wel heel anders uit en mijn menu zou voornamelijk bestaan uit kip, eieren, kwark en heel veel groentes. Dat zijn dus die macro's waar iedereen het over heeft.

En zo gebeurde het, dat ik nu al ruim 3 maanden keihard bezig ben met trainen (lees 4 tot 5x per week krachttraining) en heel goed op mijn voeding let. Natuurlijk ga ik nog wel eens uiteten of wijk ik af van mijn schema, maar dan weet ik ook dat ik daarna weer heel hard aan de bak moet.
Inmiddels is het uurtje powerwalk op maandag vervangen door een pittige bootcamp en hoop ik dat dit op de woensdag ook snel zal gaan gebeuren.

Dus ja, er is een hoop veranderd, maar voornamelijk zelf ben ik heel veel veranderd. Inmiddels voel ik mij echt een gymjunkie en vind ik het heerlijk om te sporten en heb ik spijt als ik af en toe een dagje over sla.
Ik zit veel beter in mijn vel, niet alleen letterlijk, zoals ook op de foto's hieronder te zien is, maar ook mentaal voel ik mij een stuk sterker en positiever. Vorig jaar had ik dit soort foto's nooit durven plaatsen, maar nu ben ik trots op wat ik bereikt heb tot nu toe en hoop ik anderen hiermee te kunnen stimuleren.

Gemiddeld 1x in de 4-6 weken heb ik een meet-up met mijn personal trainer en nemen we de resultaten door en duiken we samen de sportschool in voor een trainingssessie en passen we mijn schema's aan en zetten we de puntjes op de I. Daarna krijg ik van hem de update per mail toegestuurd met mijn nieuwe schema's.
Het contact loopt dus voornamelijk online, maar de motiverende whatsappjes van mijn trainer, zorgen ervoor dat ik iedere keer met plezier het krachthonk in duik (waar ik meestal de enige vrouw ben :) )

Ik ben zo blij dat ik deze stap heb kunnen zetten, mede dankzij mijn lieve vriend en dat ik in deze korte tijd zoveel vooruitgang heb geboekt.
Er is nog een lange weg te gaan en heb nog steeds niet het lichaam wat ik graag zou willen, maar "work in progress".


Geen opmerkingen:

Een reactie posten