Totaal aantal pageviews

donderdag 20 februari 2014

Food: Veggie receptje!

Toen ik afgelopen zondag mijn dochter meldde dat er broccoli op het menu stond, sprong ze nou niet echt een gat in de lucht en opperde of er iets anders gegeten kon worden. Iets minder gezonds bedoelde ze eigenlijk.
Maar omdat ik de broccoli nu eenmaal in huis had, wilde ik dit toch graag eten, voordat het waarschijnlijk in de vuilnisbak zou belanden.

Dus ik dook in mijn keukenkastjes en vriezer, opzoek naar ingrediënten waarmee ik een "spannend" broccoli gerecht kon creëren.
Ik vond een stuk camembert en bladerdeeg en googelde naar een simpel recept.

Uiteindelijk vond ik dit "veggie" recept voor een quiche en heb daar mijn eigen draai aan gegeven.

Ik had helaas geen pijnboompitjes in huis en de brie heb ik vervangen door de camembert, maar wat een heerlijke quiche is het geworden.
Dochterlief smulde rijkelijk en vond het de lekkerste broccoli die ze ooit gegeten had.



Voor mijn aangepaste versie gebruikte ik de volgende ingrediënten:
1 stronk broccoli
1/2 camembert
1 appel
4 plakjes bladerdeeg
200 ml yoghurt
4 eieren
peper
zout

Tip!
Je kunt voor de variatie, in plaats van pijnboompitten, ook cashewnoten gebruiken en de yoghurt vervangen voor 150 ml crème fraîche.

Voor de Bodieboosters onder mijn lezers: Dit recept is voor 6 personen en per persoon zou ik dit rekenen als 1 koolhydraat, 1/2 eiwit, 1 groente, 1/4 fruit en 1 zuivel.






5 opmerkingen:

  1. Oh dat lijkt me heerlijk! Ik hou van broccoli, en van brie en camembert, dus dit klinkt echt als een gerecht voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. creatief recept maar niet echt mijn ding... ik hou niet van camembert, en broccoli nah ook niet echt. Maar misschien met brie wel te eten hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit zeg! Zou ik je een tip mogen geven? Ik zou als ik jou was ook nog een (beknopte) bereidingswijze bij het recept zetten, zodat je een duidelijk en volledig recept hebt met bereidingswijze. Denk dan ook aan de over op zoveel graden en voor hoeveel minuten. Daarnaast misschien erbij zetten hoelang het duurt om het klaar te maken?

    Zelf zou ik het namelijk sneller maken als ik zeker weet dat ik het goed doe en dus de juiste laagjes op laagjes leg en de juiste tijd instel :)

    Klinkt superlekker dus ben daarom heel benieuwd!
    Liefs Marieke!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor jullie reacties! En tips zijn uiteraard altijd welkom. Ik ben nog maar net begonnen met dit blog en alle tips zijn dan ook welkom.
      @Marieke, als je op het linkje quiche klikt, kom je in het orginele recept terecht, hierin staat precies hoe het gemaakt wordt etc.
      Maar volgende keer zal ik zeker ook mijn eigen bevindingen qua bereidingstijd e.d. erbij vermelden

      Verwijderen
  4. Lekker, ga ik ook eens proberen! Trouwens, ik heb je genomineerd voor de Liebster Award. Ga naar mijn blog voor de informatie en de vragen.

    BeantwoordenVerwijderen