Totaal aantal pageviews

dinsdag 18 februari 2014

Home sweet home!

Het heeft even geduurd voordat jullie weer iets van mij hoorden, maar dat had een speciale reden.

Door mijn recente scheiding was ik opzoek naar een leuke woning voor mijzelf en mijn twee dochters.
En toen de gemeente niet thuis gaf en ik dacht dat het nog heel lang zou duren voordat ik een nieuw huisje zou vinden, kreeg ik uit onverwachte hoek een tip over een leuk appartement.


Ik ben direct in de telefoon geklommen en de eigenaresse het appartement mijn situatie uitgelegd en een huurvoorstel gedaan. Voordat ik het wist, had ik de sleutel in handen en ging ik samen met mijn oudste dochter een kijkje nemen. We waren meteen verkocht. Wat een bofkont voelde ik mij. Het bleek een heel leuk en knus tweekamerappartement te zijn, met alles erop en eraan, midden in het centrum van mijn huidige woonplaats, met alle winkels binnen handbereik.
In het trappenhuis kwam ik de eerste buurtjes tegen, die mij vol enthousiasme welkom heetten. Dit warme welkom voelde gelijk heel goed en wist ik dat ik de juiste keuze had gemaakt; Hier wil ik graag wonen!

Dus op naar de bouwmarkt om de nodige verfpotten in te slaan en een week lang heb ik samen met mijn oudste dochter en een paar vrienden het appartement omgetoverd tot een waar paleisje.
Ik ontpopte in een allround klusvrouw. Van het schilderen van deuren tot het installeren van tv en internet, ik bleek van alle markten thuis. Ook mijn eetkamertafel heeft inmiddels een metamorfose ondergaan, want die ben ik te lijf gegaan met schuurmachine en beits. Jan des Bouvries zou trots op me zijn.
De TVkast is volgend weekend aan de beurt, want ook die heeft wel een likje verf verdiend.
Ik ben echt supertrots op mijzelf dat ik het merendeel met eigen hand heb gemaakt tot het paleisje wat het nu is.

Sinds een week woon ik nu op mijn nieuwe stekje en ik voel mij er al helemaal thuis.
Ondanks dat ik alle meubeltjes bij elkaar gesprokkeld heb, wat uit mijn oude huis en tweedehands voor een prikkie gekocht, voelt het voor mij als nieuw. Echt een "nieuw begin" van een nieuw leven.
Voor de "finishing touch" heb ik de nodige uurtjes doorgebracht bij de Action en Ikea, waar ik voor weinig, leuke woonaccessoires op de kop heb weten te tikken. Dus voor iedereen met een klein budget, net als ik, zijn deze giganten een echt "shopping paradise".

Elke dag dat ik uit mijn werk thuiskom, voel ik mij helemaal thuis in mijn gezellige, warme en knusse paleisje.
Geniet ik op mijn "tweedehands" bankje van een heerlijk kopje thee en de rust en ruimte om mij heen.

HOME SWEET HOME!

1 opmerking:

  1. Wat fijn dat je je eigen plekje weer heb kunnen vinden! Ik hoop dat je daar erg gelukkig wordt met je dochters samen.

    BeantwoordenVerwijderen