Totaal aantal pageviews

maandag 3 maart 2014

Een maand suikervrij eten: Dag 3

Inmiddels al weer dag 3 van mijn challenge om een maandlang suikervrij te eten.
Tot nu toe bevalt het prima, voel ik mij best goed en heb ik (nog) geen echte afkickverschijnselen.
Boodschappen doen neemt wel wat meer tijd in beslag, omdat ik toch alle etiketten check of er geen toegevoegde suikers inzitten. Maar eigenlijk is het redelijk eenvoudig, bijna alles wat in een potje of zakje zit, bevat suiker (geraffineerd) of een suikervervanging, zoals dextrose, glucose, melasse etc.


Ik vind het in ieder geval erg leuk om allerlei nieuwe recepten te proberen en uren in de keuken te staan om deze ook uit te proberen en lekker te kokkerellen.
De avond van te voren ga ik opzoek naar wat ik de volgende dag wil gaan eten en maak ik ook alvast alles klaar wat ik mee wil nemen naar mijn werk of voor mijn ontbijt.

's Avonds kook ik in ieder geval havermoutpap met sojamelk en dat doe ik dan voor 2 dagen en bewaar dit in de koelkast. De volgende morgen alleen even opwarmen in de magnetron of pannetje en voeg ik er wat fruit aan toe. De ene keer is dat banaan, de andere keer blauwe bessen of rozijnen en kaneel.
Ik had niet verwacht dat ik zo kon genieten van een bakje havermout op de vroege morgen en het zorgt er ook nog eens voor dat ik een paar uur een verzadigd gevoel heb.

Maar zoals beloofd hierbij mijn dagboek van de afgelopen twee dagen:


Dag 2:
Ontbijt:
Bananenpannenkoekjes met een beetje honing en blauwe bessen

Recept: 
1 banaan en 2 eieren met een staafmixer tot een schuimig beslag kloppen, voeg er eventueel wat kaneel aan toe en wat lijnzaad. Bakken op een laag vuur in een beetje olijfolie of kokosolie.. Daarna een beetje honing over gieten en serveren met blauwe bessen, maar ander fruit kan natuurlijk ook.

Tussendoor:
Een glas smoothie ( deze had ik nog over van zaterdag)

Lunch:
Clubsandwich van kipfilet, avocado en zongedroogde tomatenpasta (recept volgt)

Diner:
Pompoensoep (recept volgt) met een paar stukjes volkoren stokbrood met camembert en zongedroogde tomatenpasta

Tussendoor:
Havermoutmuffin (recept volgt)


Dag 3
Ontbijt:
Havermoutpap met zomerfruit (diepvries AH)

Tussendoor:
Smoothie van spinazie, banaan en appel

Lunch:
Pompoensoep

Tussendoor:
Bakje soja-yoghurt

Diner:
Andijviestampot met uitgebakken spekjes en gehaktballetjes

Doordat ik zoveel verschillende recepten heb gemaakt afgelopen dagen, is het te veel om allemaal in een keer te plaatsen. Dus de komende dagen zal ik iedere dag een foodblogje plaatsen met de heerlijke gerechten die ik heb gegeten.

Hebben jullie misschien nog lekkere suikervrije recepten? Ik ben benieuwd!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten