Totaal aantal pageviews

zaterdag 1 maart 2014

Een maand suikervrij eten: dagboek dag 1

Vandaag ben ik dan officieel gestart met de cursus "Een maand suikervrij eten" en ik wil jullie laten weten hoe het mij vergaan is vandaag en wekelijks ga ik op zaterdag een update plaatsen.
Uiteraard zullen er tussendoor ook recepten verschijnen van de gerechten die ik daarbij uitprobeer.

Eerst wil ik vertellen dat ik al ruim een jaar eet volgens de "Bodieboost" formule, waarmee ik inmiddels al de nodige kilo's ben afgevallen  en ook heel wat centimeters in omvang ben kwijtgeraakt.


Omdat ik de laatste maanden nogal blijf schommelen rond hetzelfde gewicht en ik toch regelmatig verviel in oude gewoonte (lees snaaien, snoepen), wil ik mijzelf dwingen om gezondere keuzes te maken.
Ik ga dus vanaf nu de "Bodieboost" formule combineren met het suikervrij eten en De Voedselzandloper. Volgens mij is het heel goed te doen en heb ik het eigenlijk de afgelopen week al grotendeels toegepast.


Om jullie op de hoogte te houden, ga ik een dagboek bijhouden met alles wat ik gedurende de dag eet en zal deze zo af en toe posten. Vanmorgen ben ik na een maand niet wegen, op de weegschaal gaan staan en is er ondanks een slechtere maand, toch nog 6 ons af en ook weer een aantal centimeters minder.
Maar het kan beter, dus de weegschaal is opnieuw een maandje op vakantie, tot het einde van mijn maand suikervrij eten. Ik hoop dat hij na die maand een stuk liever voor mij zal zijn en het getalletje weer eens verder naar beneden gaat. Natuurlijk is dat getalletje niet het belangrijkste. Ik wil mij voornamelijk lekkerder in mijn vel voelen, minder last van mijn gewrichten te hebben en blij zijn met die vrouw die ik in de spiegel zie.

Via de "Bodieboost Community" op Facebook doe ik ook mee aan de "Mind March Challenge" en de "30-day Yoga Challenge". Een goede mindset helpt mee om je beter in je vel te voelen en bepaalde dingen los te kunnen laten, daarbij de Yoga oefeningen en dan moet mijn lichaam toch wel weer eens wakker geschud worden.

Wat heb ik dan vandaag zoal gegeten?

Ontbijt:
Havermoutpap van 40 gram havermout en 250ml sojamelk, daar doorheen 1 peer in stukjes gesneden en 1tl kaneel.

Lunch:
Smoothie van 1 handje blauwe bessen, 1 handje zomerfruit ( diepvries AH), 1 banaan, 100ml soja-yoghurt, 1el lijnzaad en 1el chiazaad.

Tussendoor:
1 handje ongebrande gemengde noten en 1 havermoutmuffin (recept volgt later deze week)

Diner:
Gepofte zoete aardappel met kabeljauw en roergebakken spinazie, volgens het recept van De Voedselzandloper.

Drinken:
Water en groene thee




2 opmerkingen:

  1. Goed bezig Belinda :-) Ik heb toevallig vandaag suikervrije 'raw repen' gemaakt uit het Voedselzandloper Kookboek als gezond tussendoortje. Ga straks ook nog aan de gang met het maken van ontbijtmuffins! (recepten staan binnenkort op mn blog).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je San! Ik vind het erg leuk om van alles uit te proberen. Heb nog niet het kookboek van de Voedselzandloper, maar veel recepten zijn wel op internet te vinden of op het blog van Uit Pauline's Keuken.
      Hoe heet jou blog, want vind het wel leuk om je te volgen?

      Verwijderen