Totaal aantal pageviews

donderdag 6 maart 2014

Food: Gevulde Havermoutpannenkoekjes

In mijn zoek toch naar lekkere suikervrije en gezonde gerechten, kom ik vaak terecht op de website van Uit Pauline's Keuken en heb inmiddels al een aantal van haar recepten gebruikt en soms geef ik er mijn eigen draai aan, omdat ik iets niet in huis heb of een voordeligere variant gebruik.

Deze week maakte ik onder andere "Gevulde Havermoutpannenkoekjes" dit was een variatie op de "Gevulde Quinoa Pannenkoek". Ik had geen Quinoameel in huis en dacht dit eventjes te maken door quinoa te malen in mijn blender, maar helaas lukte dit niet. En omdat ik ook al had gehoord over havermout pannenkoeken, heb ik het volgende gebruikt:


Gevulde havermoutpannenkoekjes



Ingrediënten voor 2 personen:
100 gram havermout
250 ml (soja)melk
2 eieren
400 gram spinazie
3 tros tomaten
1 teen knoflook
1 rode ui
75 gram feta
Peper, zout
Kokosolie/olijfolie

Bereiding:
Bereidingstijd ca. 30 minuten

Doe de havermout in een blender en maal het fijn tot een fijn meel, doe er een snufje zout bij, voeg één voor één de eieren en de melk toe en mix dit met een garde tot een glad beslag.

Zet een koekenpan op het vuur met een beetje kokosolie/olijfolie en giet een beetje beslag in de pan en bak in een paar minuutjes de pannenkoekjes om en om bruin. Ik haalde er 4 pannenkoeken uit. En houd ze warm onder aluminiumfolie.

Snipper in tussen de ui en de knoflook en bak dit in een wok met een beetje kokosolie/olijfolie tot het glazig is. Doe dan beetje bij beetje de spinazie erbij tot dit allemaal geslonken is. Voeg zout en peper naar smaak toe.

Snij de tomaten in partjes en verwijder het vruchtvlees, hierdoor wordt het allemaal minder nat.

Leg een pannenkoekje op een bord, schep het spinaziemengsel er op en garneer het met tomatenpartjes en brokkel de feta er overheen.

Twee pannenkoeken per persoon vond ik zelf voldoende voor een volwaardige maaltijd.

Dit recept is suikervrij en volgens het principe van De Voedselzandloper.

Eet smakelijk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten