Totaal aantal pageviews

donderdag 13 maart 2014

Food: Chocolade muffins

Sinds ik suikervrij eet, nu inmiddels 2 weken, heb je toch wel af en toe zin iets lekker zoets. Na al een paar receptjes geprobeerd te hebben, ben ik vandaag mijn eigen creatie gaan maken. Zo heb ik de komende avonden een lekkere tractatie bij mijn kopje thee.

Chocolade (havermout)muffins



Ingredienten (voor 10-12 muffins)
1 banaan
2 eieren
125 gram havermout
125 ml (soja)melk
20 gram raw cacao
20 gram kokosrasp
2 tl bakpoeder
60 gram Medjool dadels
snufje zout
scheutje olijfolie

Bereiding
Bereidingstijd 20 min. + ca. 30 min. in de oven

Verwarm de over voor op 200 graden.

Doe de havermout in een kom, meng hierdoor de cacao, de eieren en melk.'

Snijd de dadels en banaan in  kleine stukjes en meng dit door het havermoutbeslag.

Voeg de bakpoeder en kokosrasp toe, snufje zout en een scheutje olijfolie erbij en meng alles nog eens goed door.

Verdeel het beslag in de muffin vormpjes en bak ze in 30-35 minuten gaar.
Ze zijn gaar wanneer je met een sateprikker in het midden prikt en er geen beslag blijft plakken.

Variatietip!
Doe er 50 gram pure chocolade (>78% of meer) of wat gehakte noten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten