Totaal aantal pageviews

dinsdag 25 maart 2014

Food: Bananenbrood met noten en blauwe bessen

Na al verschillende baksels geprobeerd te hebben, vond ik het wel leuk om een eigen versie van het Bananenbrood te maken. Eerder had ik al eens havermoutmuffins gemaakt met blauwe bessen en daar at iedereen zijn vingers bij op, dus moet het in bananenbrood ook kunnen toch?

En omdat iedereen op Facebook en Instagram erg enthousiast reageerde en heel benieuwd was naar het recept, ga ik het natuurlijk met jullie delen.




Ik ben zelf best trots hoe hij geworden is, hij ziet er prachtig uit en hij smaakt ook nog eens héél lekker.


Ingrediënten

150 gram volkoren meel (amandelmeel, speltmeel, boekweitmeel, havermoutmeel kan ook)
3 eieren
3 rijpe bananen
2 tl bakpoeder
100 gram gemengde, ongezouten noten
100 gram blauwe bessen
30 gram kokosrasp
snufje zout

Bereiding
Bereidingstijd ca. 20 minuten + 45 minuten in de oven

Verwarm de oven voor op 175 graden (hete luchtoven)

Prak de bananen fijn tot een puree, voeg één voor één de eieren toe en klop dit met een garde tot een glad beslag.

Spatel de meel, bakpoeder en zout door het beslag.

Hak 3/4 van de noten fijn en meng dit samen met het kokosrasp en blauwe bessen door het beslag.

Vet een cakevorm in met wat kokosboter of bakspray. Maar je kunt ook net als ik een siliconenvorm gebruiken.
Doe het beslag in de vorm en bestrooi het met de rest van de noten.

Bak het brood in ca. 45 minuten bruin en gaar. Het bananenbrood is gaar, wanneer je met een satéprikker in het midden prikt en er geen deeg blijft plakken.


Eet smakelijk!

Weet jij nog een leuk en lekker bakrecept, liefst suikervrij? Laat het mij weten en plaats het in een berichtje hieronder.

1 opmerking: